سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرش دستباف

یکی از مهمترین تجهیزات و کالاها که از گذشته تا کنون اهمیت ویژه‌ای در زندگی انسان داشته است ، فرش دستباف و محصولات نساجی می‌باشد ؛ زیرا استفاده از این وسایل در ایجاد حس آسایش و آرامش انسان کمک شایانی می‌کند. حال در این بین یکی از بی‌نظیرترین و پرطرفدارترین انواع فرش ، فرش‌ دستباف مدرن است که جزو محصولات تجملی ایرانی نیز به شمار می‌روند. در اینجا سوالی که ممکن است برای خریداران پیش بیاید این است که فرش دستباف چیست؟ دقت داشته باشید که کلمه فرش یک عبارت عربی است که به معنی گسترده می‌باشد و به مواردی چون قالی و پلاس اطلاق می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت منظور از فرش دستباف ، زیراندازی می‌باشد که به وسیله دست از تار و پود بافته شده است که این امر طبیعتا موجب ایجاد طرح‌های بسیار زیبا بر روی آن می‌شود و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

بهترین قالی های ایرانی دستبافت

فرش دستبافت ارزان و ایرانی از گذشته ای دور جز کالاهای صادراتی کشور بوده و در جایگاه ممتازی قرار دارند. منحصر به فردترین آنها متعلق به شهرهای تبریز، قم، کاشان و اصفهان است. فرش دستبافت ابریشمی تبریز به لحاظ زیبایی و ظرافت یکی از محبوب ترین فرش دستبافت ایرانی است که از گذشته تا به امروز این محبوبیت را حفظ کرده است. از مشخصات بارز قالی های دستبافت تبریز رنگ بژ روشن یا نخودی زمینه آن است. هم چنین ترنج فرش های تبریز از ترنج قالی های اصفهان و کاشان بزرگتر است.

علیرغم آنچه در مورد هنر بافندگان ایرانی ذکر شد لازم است بدانید که بافت فرش در بعضی از شهرهای ایران با دقت و هنرنمایی بیشتری انجام می‌شود که این امر موجب مشهوریت فرش در این استان‌ها شده است. در این بین فرش دستباف تمام ابریشم کاشان جزو قالی‌های بسیار محبوب و پرطرفدار در سطح ایران و جهان است که در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متعدد و متنوعی به فروش می‌رسد. علاوه بر این ، کیفیت بی‌نظیر فرش دستباف ایرانی نخ ابریشم زیبایی بی‌حد این محصول موجب شده است از گذشته تا به امروز خرید و فروش این نوع فرش توسط مشتریان رونق داشته باشد. طرح‌های بسیار ظریف و نفیسی که بر روی قالی‌های دستباف توسط هنرمندان کاشانی پیاده می‌شود موجب این محبوبیت شده است ، به‌گونه‌ای که شهر کاشان در عهد صفویه یکی از فاخرترین و بهترین مراکز تولید فرش و قالی دستباف بوده است.

خرید آنلاین فرش دستبافت ایرانی

خرید فرش دستبافت ایرانی با قیمت مناسب نیازمند شناخت از فرش دستبافت و نحوه نگهداری آنهاست. اگر شما به فرش های دستبافت علاقه مند هستید و به دنبال بهترین و جدید ترین طرح ها و نقش های قالی دستی می باشید

و زمان سر زدن به فروشگاه های مختلف را ندارید، فروشگاه اینترنتی قالی خان برای همین منظور فراهم کرده است تا شما با خیال راحت در آن جستجو کنید و بتوانید با خواندن توضیحات و مشخصات قالی، مقایسه مدل ها و قیمت ها و استفاده از نظر دیگر کاربران خریدی مطمئن داشته باشید و هم چنین در زمان و هزینه صرفه جویی کنید.

لینک منبع : قالی خان