سفارش تبلیغ
صبا ویژن

داربست فلزی

داربست فلزی سازه‌ای است که با به هم پیوستن لوله‌های فلزی  به صورت افقی و عمودی با ویژگی‌های خاص پدید می‌آید و برای ساخت اجزای داربست فلزی بخش‌های مختلف یک سازه را می‌توان با آن پوشش داد. لوله‌ هایی که برای اجرای داربست استفاده می‌شوند 3/48 میلی‌متر ضخامت دارند و از جنس فلز با طول بیش از 2 متر هستند. لوله‌ها نباید رنگ شوند ولی استفاده از ضدزنگ مانعی ندارد ، لوله‌ ها نباید هیچ‌ گونه پوسیدگی ، بریدگی و زدگی داشته باشند و نباید به روش برش حرارتی بریده شده باشند، اتصالات هم نباید رنگ شوند و تنها استفاده از ضدزنگ برای آن‌ها مجاز است. علاوه بر این اتصالات نباید از جنس چدن باشند. یک داربست ایمنی ویژگی‌هایی دارد که باید همگی آن‌ها رعایت شود تا کارگران در ایمنی و سلامت کامل در آن کار کنند. در ادامه به بررسی این ویژگی‌ ها می‌ پردازیم.

نکات ایمنی در داربست بندی

  1. پایه های عمودی داربست فلزی بند یا همان لوله های استاندارد نقش مهمی در استحکام داربست دارند که حداکثر فاصله آنها از هم 2 متر می باشد.
  2. داربست خوب یا داربست جدید همان داربستی است که شما تمامی پایه های استاندارد را در یک خط مستقیم مشاهده کنید.
  3. بستهای با زاویه قائم: برای انواع داربست فلزی در حالت عمود به کار می روند لجر ledger لوله های افقی که برای استوار ماندن لوله های عمودی برای تحمل بهتر به کار میرود همچنین برای جلوگیری از خم شدن لوله های افقی (ترانزوم) هم به کار میرود.
  4. بست های put log coupler یا بست تخته برای اتصال ترانزوم ولجر به کار برده می شود.
  5. حداقل بار ایمن برای این بست ها 53 کیلو نیوتن می باشد.
  6. ترانزوم لوله استاندارد بیرونی را به استاندارد درونی نصب می کند این لوله از عرض لجر عبور کرده و محل کار را می سازد.
  7. تخته داربست با طول کمتر از 1.5 متر حداقل به 2 میله ساپورت زیری نیاز دارد ولی برای طول های بیشتر از 1.5 متر حداقل به 3 میله ساپورت نیاز دارد.

قیمت داربست

یکی از موارد با اهمیت در موقع نصب و راه‌اندازی داربست فلزی متحرک و معمولی آن ، قیمت داربست فلزی است که باید قبل از هر کاری به درستی محاسبه شود. موارد مختلفی در هزینه نصب داربست فلزی تأثیرگذار هستند که باید شناسایی شوند. از عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت داربست‌های فلزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  ارتفاع داربست‌های فلزی با توجه به ارتفاع ساختمان
  •  حجم داربست مورد استفاده شرکت
  •  مکانی که داربست در آن به صورت کامل نصب و راه اندازی می‌شود
  •  ارائه امکانات مختلف و دسترسی کامل به لوازم مورد نیاز
  •  نوع فعالیتی که با داربست قرار است انجام شود

لینک منبع : داربست سیما ساز